Doorgaan naar content

Klantervaring H. Kuijpers B.V.

De groei van het bedrijf heeft geholpen bij de automatisering

Benieuwd naar wat onze relaties te zeggen hebben het gebruik van WerkOrder? Wij stelden Harm Kuijpers van H. Kuijpers B.V. een aantal vragen over zijn ervaringen.

Even voorstellen:

H. Kuijpers B.V. is een bedrijf dat zich gespecialiseerd heeft in het uitvoeren van grondwerken, sloopwerken, het aanleggen van (sier)bestratingen en de aanleg en onderhoud van infrastructuur.

 De vader van Harm was al 20 jaar in dienst bij loonbedrijf Verschuiten toen hij in 1991 het bedrijf overnam en het officieel H. Kuijpers B.V. werd. In 2014 zijn Harm en zijn broer Koen toegetreden en ging het hard met de ontwikkelingen van het bedrijf. In 2018 werd het bedrijf volledig door Harm en Koen overgenomen.

Hoelang zijn jullie al gebruiker van WerkOrder?

‘Toen ik in 2018 het bedrijf volledig overnam zijn we bewust gestart met het optimaliseren van het kantoor. Door de groei buiten werd de noodzaak groter om alles efficiënter aan te sturen en te registreren. Vanaf dat moment hebben wij ook de start gemaakt met het gebruik van WerkExpert en WerkOrder. We waren toentertijd nog met 8 medewerkers maar besloten het groots aan te pakken. Daarom zijn we ook gelijk gestart met de planning én digitale werkbon’.

‘De automatisering heeft geholpen bij de groei van het bedrijf’

Waarom is het een prettige toevoeging voor jullie?

‘Na de overname in in 2018 zijn we bewust gestart met het optimaliseren van het kantoor. Door de groei buiten werd de noodzaak groter om alles efficiënter aan te sturen en te registreren. Vanaf dat moment hebben wij ook de start gemaakt met het gebruik van WerkExpert en WerkOrder. We waren toentertijd nog met 8 medewerkers maar besloten het groots aan te pakken. Daarom zijn we ook gelijk gestart met de planning én digitale werkbon’.

Hierdoor merk ik voornamelijk op kantoor het verschil. De informatie die binnenkomt is completer en sneller beschikbaar. Wij hebben onszelf aangeleerd de bonnen dezelfde dag nog af te ronden zodat ze op het kantoor gelijk de verwerking kunnen starten’.

Jullie werken met ambassadeurs, kun je daar meer over vertellen?

Bij de start van WerkOrder zijn alle acht medewerkers allemaal in één keer op de app gezet. Later na de overnames heb ik ervoor gekozen dit in groepjes te doen, één ambassadeur werkt dan toch het beste. Je kijkt toch eerst naar de medewerkers waarvan je verwacht dat ze het snel oppakken en daar begin je mee. Zij krijgen tegelijk de ambassadeursrol en trekken de rest mee. Ik heb alle medewerkers zoveel mogelijk proberen te betrekken bij de keuze voor het gebruik van WerkOrder en waarom het zoveel voordelen geeft. Je moet het met z’n allen gewoon doen en dan valt de stap naar digitalisering hartstikke mee’.

‘Een ambassadeur werkt het beste’

Voor Rovecom is het bedrijf H. Kuijpers B.V. een mooi schoolvoorbeeld van hoe digitalisering zijn vruchten afwerpt. Het is niet voor niets dat Harm gebruik maakt van al onze diensten. Het ontzorgt hem en geeft hem 1 duidelijk aanspreekpunt. Naast dat Harm gebruik maakt van WerkExpert met planning en app, is er onlangs ook gestart met het digitaal verwerken van de inkoopfacturen in FM-module. Het gebruik van onze clouddiensten geeft het bedrijf ook de mogelijkheid om vanuit meerdere locaties met dezelfde werkplekomgeving te werken. Hiermee heeft hij zijn risico’s en veiligheid optimaal geborgd.