Bij agrarisch loonbedrijf Gebr. Dekker uit Lekkerkerk hebben ze de handen vol aan verschillende werkzaamheden. Zo zijn ze bezig met het bemesten met sleepslangen en mesttank, hakselen ze gras en maïs en persen ze er balen van. Ook verrichten ze maaiwerkzaamheden rondom sloten. Dit doen Hans en Geert-Pieter Dekker niet alleen. Ze hebben 4 vaste medewerkers en een aantal zzp’ers en oproepkrachten die hen helpen.
Administratie per app, telefoon of los blaadjeRenate Visser, werkzaam bij Gebr. Dekker vertelt: “Doordat het bedrijf groeide in werkzaamheden en personeel, vonden wij het tijd worden onze administratieve processen hierop in te richten en verder te professionaliseren. Tot die tijd werden werkzaamheden die gedaan moesten worden via een app-bericht of per telefoon doorgegeven aan de betreffende medewerker. De werkzaamheden die gefactureerd moesten worden, kregen we per mail, app of op een los blaadje aangeleverd op kantoor. Daar werd alles vervolgens een voor een op de computer ingevoerd. We deden vaak dubbel werk en hier en daar sloop er wel eens een fout bij in. Dat moest anders.”
WerkExpert geschikt voor tablet en smartphoneTijdens hun zoektocht naar een geschikt programma, kwamen ze bij Rovecom uit. Wat hen vooral aansprak is dat ze met de software van Rovecom een volledig pakket in huis hebben. De meeste administratieve handelingen worden nu digitaal ingevoerd en verwerkt en de programma’s zijn ook geschikt voor tablet en telefoon. “Onze planner is regelmatig een hele dag onderweg en heeft dan geen mogelijkheid op een vaste computer een planprogramma bij te houden. Het is dus heel handig dat hij onderweg de planning op de tablet kan bijwerken in WerkPlan. Vervolgens zien de medewerkers op hun WerkOrder-app wat zij moeten doen. Zij houden in de WerkOrder-app hun gewerkte uren bij, de verrichtte werkzaamheden en het is voor hen mogelijk aanvullende informatie toe te voegen. Deze gegevens komen op kantoor binnen als digitale werkbonnen in het programma WerkExpert. Op kantoor hoeven we de bonnen dan alleen nog te controleren en klaar te maken voor facturatie. Ook erg handig is dat in WerkExpert ook de uren (weekstaten) van de medewerkers binnenkomen, die vervolgens weer gebruikt kunnen worden voor de loonadministratie.”
WerkOrder-app snel onder de knie“Wij zijn erg tevreden met de software en de mensen van Rovecom. Toen we startten, is er een hele dag iemand van Rovecom bij ons geweest om alles te installeren en ons uitleg te geven. Onze medewerkers hadden het gebruik van de WerkOrder-app al snel onder de knie. Als we nu eens vragen hebben of we komen ergens niet uit, kunnen we altijd rekenen op een medewerker van de afdeling Klantrelatie & Advies die ons op afstand helpt. Wat wij erg fijn vinden, is dat Rovecom continu bezig is hun software te ontwikkelen, waardoor de software nog beter op onze wensen aansluit. Dit maakt dat wij een zeer tevreden klant zijn!”