Rovecom en VisualMedia kiezen voor intensieve samenwerking

De Hoogeveense bedrijven Rovecom en VisualMedia hebben de handen ineengeslagen en zijn een intensieve samenwerking aangegaan. Door het bundelen van hun krachten leggen zij samen nog meer gewicht in de schaal om de zakelijke markt beter te kunnen bedienen.
Schermafbeelding_2017-01-27_om_10

Per 1 januari van dit jaar hebben de Hoogeveense bedrijven Rovecom en VisualMedia de handen ineengeslagen en zijn zij een intensieve samenwerking aangegaan. Door het bundelen van hun krachten kunnen zij samen nog meer gewicht in de schaal leggen om de zakelijke markt beter en gerichter te bedienen.

Samenwerken is de kracht van Rovecom

Softwarehuis Rovecom bedient haar klanten al jaren met een totaalpakket aan adviesdiensten, (maatwerk)software-, hardware- en internetoplossingen. George de Roo, directeur van Rovecom: “Onze kracht is samenwerken, zowel voor als met de klant. Dat zijn wij zo gewend bij Rovecom. Binnen de vier muren van ons kantoor beschikken wij over verschillende disciplines, die wij vervolgens allemaal kunnen inzetten om vraagstukken beter op te lossen en klanten gerichter te helpen.”

Maar Rovecom wil meer. De ontwikkelingen op IT-terrein gaan razendsnel. Om bij te blijven, kun je volgens De Roo als totaalaanbieder vervolgens twee dingen doen: op ieder terrein zelf specialisten aannemen, of op zoek gaan naar een partner die een bepaald specialisme al beheerst. “Wij kozen op het gebied van onze webdiensten voor het laatste. In VisualMedia uit Hoogeveen zien wij dé partner om mee samen te werken en onze marktpositie ook bij online vraagstukken te versterken. Internetvraagstukken spelen zich af op het terrein van techniek, maar in toenemende mate ook op marketinggebied. Op dat laatste stuk heeft VisualMedia zijn sporen verdiend.”

Focus op online succes bij VisualMedia

VisualMedia is een ondernemend bedrijf dat al 15 jaar haar focus heeft liggen op online succes. Er worden websites, webshops, webapplicaties en apps gerealiseerd. Als Google Partner focust VisualMedia zich op de toegevoegde waarde van online marketing. Daarnaast voorziet VisualMedia in de behoefte van klanten om websites en webshops steeds vaker te koppelen aan andere IT-systemen, zoals CRM- en boekhoudpakketten. Vincent Kleine, directeur van VisualMedia: “Wij waren op zoek naar een samenwerking met een partij waar we vragen van onze klanten met betrekking tot systeembeheer, clouddiensten en bedrijfssoftware konden neerleggen. De klant heeft vaak behoefte aan geïntegreerde oplossingen voor zowel kantoorautomatisering als online presentatie. Dit zijn echter wel twee totaal verschillende werkvelden. Door deze samenwerking kunnen we nog beter in deze behoefte voorzien.”

Innovatie en verdieping door samenwerking

Partneren voor het bereiken van beter klantresultaat is binnen het mkb nog geen gemeengoed. “Door elkaar meer op te zoeken en vaker kennis te delen kan innovatie worden versneld”, is de overtuiging van Kleine en De Roo. Beide partijen willen groeien en zien de samenwerking daar als belangrijk middel van. De Roo: “Gezamenlijk bieden wij onze klanten de kennis van 70 specialisten aan. Zo zorgen we er voor dat klanten niet ver buiten de eigen regio op zoek hoeven te gaan naar een betrouwbare partner.” In het kader van de samenwerking wordt de webafdeling van Rovecom bij VisualMedia gevestigd. Zo ontstaat daar een team van 15 online marketing- en webspecialisten. Kleine: “Met deze samenwerking gaan wij voor verdieping, op ieder aandachtsgebied. Het stelt ons beide in staat een compleet pakket aan IT- en webdiensten aan een zo breed mogelijk publiek te presenteren.”

Zowel Rovecom als VisualMedia geven vanuit hun eigen bestaande locatie vorm en inhoud aan de samenwerking.

« Terug naar het nieuwsoverzicht
Samenwerkingsverbanden: